Càpsula crítica: “Historia de una cuchara de plástico”

Dimarts 24 de gener de 2017

Dimarts 24 de gener de 2017

[av_heading tag=’h2′ padding=’12’ heading=’“Historia de una cuchara de plástico”’ color=’custom-color-heading’ style=’blockquote modern-quote’ custom_font=’#f7b001′ size=” subheading_active=’subheading_above’ subheading_size=’18’ custom_class=”]
CÁPSULA CRÍTICA
[/av_heading]

[av_textblock size=” font_color=” color=”][/av_textblock]

[av_textblock size=” font_color=” color=”]

Viral: Historia de una cuchara de plástico.

Greenpeace 2015.

Recomanada a partir de 1er ESO

Per què és important:

  • Dóna a conèixer d’on s’obté el plàstic.
  • Dóna a conèixer el procés de fabricació i transport d’una cullereta de plàstic d’un sol ús.
  • Ens convida a utilitzar coberts de llarga durada.

Reflexió prèvia:

  • Tenies idea de quin era l’origen d’una cullereta de plàstic i quin era el seu procés de fabricació i transport?

  • Quants quilòmetres recorre la cullereta de plàstic?

  • Què ens proposa el vídeo?

  • Creus que la campanya que fa Greenpeace amb aquest vídeo ens farà canviar els nostres hàbits? Per què?

Activitat 1:

Enumera totes les passes necessàries que s’han hagut de fer per què poguem disposar d’un paquet de culleretes en el nostre supermercat.

Enumera totes les passes necessàries que un individu ha de realitzar per evitar la compra d’una bossa de culleretes d’un sol ús.

PASSES NECESSÀRIES PER DISPOSAR D’UNA CULLERETA D’UN SOL ÚS

PASSES NECESSÀRIES PER PRESCINDIR D’UNA CULLERETA D’UN SOL ÚS

Analitza els avantatges i inconvenient individuals, socials, medi ambientals de cada una de les opcions.

USAR CULLERETES D’UN SOL ÚS

Avantatges

Inconvenients

PRESCINDIR DE CULLERETES D’UN SOL ÚS

Avantatges

Inconvenients

  • Quines conclusions treus d’aquest anàlisi?

Què opines del que diu el text de la imatge següent?

Hi estàs d’acord?

Creus que la majoria de la gent hi podria estar d’acord?

Treballar aquest vídeo t’ha fet canviar el teu punt de vista respecte a l’ús de coberteria d’un sol ús (plats, tassons, culleretes…)?

Quines alternatives plantejaries?

Activitat 2:

En el vídeo ens diu que el recorregut de la cullera de plàstic és de 6000 km. Consulta la web http://arboliza.es/compensar-co2/calculo-co2.html i calcula el kg de CO2 que emet a l’atmosfera en els diferents casos:

RECORREGUT DE LA CULLERA DE PLÀSTIC DE 6.000 KM DISTRIBUITS EN…

Trailer

Tren

Avió

Kg. De CO2 emesos a l’atmosfera

6000

0

0

0

6000

0

0

0

6000

0

3000

3000

3000

0

3000

3000

3000

0

2000

2000

2000

Quina opció emet més emissions i quina menys?

Ara ho compararem amb les emissions de CO2 que els teus hàbits de transport produeixen. Consulta la web https://www.terra.org/calc/ i emplena la taula indicant els kilòmetres que fas a peu, en bicicleta, en moto, en cotxe, en transport públic i amb avió en un període determinat. El resultat et donarà les emissions de CO2 que emets a l’atmosfera durant un any.

Ara compara les emissions que produeix el transport d’un sol contenidor de culleres de plàstics amb les emissions que produeix la teva forma de moure’t en un any.

Activitat 3:

El vídeo ens explica d’on s’obté el plàstic, el procés de fabricació de la cullereta i com arriba fins a les nostres llars. El que no ens explica és on acaba aquesta cullereta de plàstic i quines conseqüències té pel medi ambient.

Saps què és l’anomenat “Continent de Plàstic”? Mira aquest vídeo:

https://www.youtube.com/watch?v=C1jz7qP66w8

Mira què ha fet França per intentar donar una solució al problema:

http://www.greenpeace.org/espana/es/Blog/francia-declara-la-guerra-al-plstico/blog/57502/

Reflexió final: Té sentit usar una cullereta de plàstic d’un sol ús sabent tots els recursos que consumeix i la contaminació que genera?

[/av_textblock]

[av_one_fourth first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’]

[av_button label=’DESCARREGA PDF’ link=’manually, https://educomunica.isf.es/wp-content/uploads/sites/40/2017/01/Cullereta-maquetada.pdf’ link_target=’_blank’ size=’small’ position=’center’ icon_select=’yes’ icon=’ue87f’ font=’entypo-fontello’ color=’custom’ custom_bg=’#02bac3′ custom_font=’#ffffff’]

[/av_one_fourth][av_one_fourth min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’]
[av_button label=’ARTICLE ORIGINAL’ link=’manually,http://www.diariodemallorca.es/mallorca/2013/10/16/gran-fiesta-sacrificio-cordero/882350.html’ link_target=’_blank’ size=’small’ position=’center’ icon_select=’yes’ icon=’ue835′ font=’entypo-fontello’ color=’custom’ custom_bg=’#02bac3′ custom_font=’#ffffff’]
[/av_one_fourth]

[av_hr class=’invisible’ height=’40’ shadow=’no-shadow’ position=’center’ custom_border=’av-border-thin’ custom_width=’50px’ custom_border_color=” custom_margin_top=’30px’ custom_margin_bottom=’30px’ icon_select=’yes’ custom_icon_color=” icon=’ue808′ font=’entypo-fontello’]

[av_hr class=’default’ height=’40’ shadow=’no-shadow’ position=’center’ custom_border=’av-border-thin’ custom_width=’50px’ custom_border_color=” custom_margin_top=’30px’ custom_margin_bottom=’30px’ icon_select=’yes’ custom_icon_color=” icon=’ue808′ font=’entypo-fontello’]

[av_social_share title=’Compartir esta entrada’ style=” buttons=” share_facebook=” share_twitter=” share_pinterest=” share_gplus=” share_reddit=” share_linkedin=” share_tumblr=” share_vk=” share_mail=”][/av_social_share]

0 Comments