Hiyab

Diumenge 3 de juliol de 2016

Diumenge 3 de juliol de 2016

[av_heading tag=’h2′ padding=’12’ heading='”Hiyab”‘ color=’custom-color-heading’ style=’blockquote modern-quote’ custom_font=’#f7b001′ size=” subheading_active=’subheading_above’ subheading_size=’18’ custom_class=”]
PROPOSTA DE CINEFÒRUM
[/av_heading]

[av_textblock size=” font_color=” color=”]
Títol: Hiyab

Any: 2005

Direcció: Xavier Salas

Producció/país: Espanya

Durada: 8 min.

Gènere: ficció

Temes: Hiyab, diversitat cultural, interculturalitat, cultura musulman

Recomanada: a partir del segón cicle de la ESO
[/av_textblock]

[av_video src=’https://youtu.be/1OTcXyEhr_o’ format=’16-9′ width=’16’ height=’9′]

[av_textblock size=” font_color=” color=”]

Sinopsi: Història que narra l’experiència de Fàtima el primer dia de classe, i la reacció i els arguments defensats per la professora per dissuadir-la que porti el Hiyab. Resulta molt interessant el gir final pel qual es posa en evidència l’injust de la situació.

Per què és important?

  • Estimula un exercici autocrític sobre els prejudicis culturals de la nostra societat.
  • Promou una reflexió al voltant de la llibertat individual i l’expressió cultural de la ciutadania
  • Proposa un contingut treballat des d’un esperit intercultural

Proposta per al debat:

Avalua les raons de la professora per convèncer Fàtima que es tregui el Hiyab quan entri a l’escola. Compara-les amb les raons que Fàtima exposa per no fer-ho. Un cop les hagis nomenat, respon les següents preguntes tot raonant les teves respostes.

  • Per quin motiu creus que pesa més la opinió de la professora que no la de l’alumna?
  • Creus que la professora fa servir raons objectives? Raona la resposta.
  • Creus que Fàtima fa servir raons subjectives? Raona la resposta.
  • Les raons objectives de la professora tenen sentit quan Fàtima entra a l’aula i observa els seus companys i companyes?
  • Les raons subjectives de Fàtima tenen sentit quan entra a l’aula i observa els seus companys i companyes?

Proposta per al debat:

Observa les següents imatges:

[/av_textblock]

[av_one_half first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’]
[av_image src=’https://educomunica.isf.es/wp-content/uploads/sites/40/2016/04/dona-i-vel-1.jpg’ attachment=’129′ attachment_size=’full’ align=’center’ animation=’no-animation’ styling=” hover=” link=” target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’][/av_image]
[/av_one_half]

[av_one_half min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’]
[av_image src=’https://educomunica.isf.es/wp-content/uploads/sites/40/2016/04/dona-i-vel-2.jpg’ attachment=’130′ attachment_size=’full’ align=’center’ animation=’no-animation’ styling=” hover=” link=” target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’][/av_image]
[/av_one_half]

[av_textblock size=” font_color=” color=”]

Explica breument quin és el seu missatge i reflexiona:

  • Quina és la decisió que li agradaria prendre a la protagonista de la primera vinyeta? Què creus que l’està ofegant, la seva decisió o la decisió dels altres?
  • Hi ha alguna manera d’endevinar quin és el seu desig?
  • Per quin motiu et sembla que el fet de portar vel s’ha convertit en un problema per les nines que van a escola? És un motiu estètic o ideològic?
  • Has escoltat mai a una nina argumentant si vol o no vol portar vel?
  • Qui dictamina aquests rols en la vestimenta? Creieu que en totes les societats s’obliga a vestir d’una determinada manera? I s’obliga tant a homes com a dones?
  • Què hi ha sota la roba, aquestes modes o aquests estils? Fins a quin punt són fruit de convencionalismes? Quins interessos s’hi amaguen? Creieu que la seva imposició pot estar relacionada amb prejudicis culturals?
  • Creieu que són les pròpies dones les que haurien de tenir el dret a decidir com vestir?
  • Creieu que a occident existeix una tirania per a la imatge de les dones? Quins penseu que són els “burkas” de les dones occidentals?

Vocabulari a treballar:

Hiyab, interculturalitat, demagògia, convencionalisme, prejudicis socials i culturals, motius religiosos, estereotips, llibertat de culte, llibertat d’expressió, dominació masclista.

[/av_textblock]

[av_one_fourth first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’]
[av_button label=’DESCARREGA PDF’ link=’manually,https://educomunica.isf.es/wp-content/uploads/sites/40/2016/04/Hiyab.pdf’ link_target=’_blank’ size=’small’ position=’center’ icon_select=’yes’ icon=’ue87f’ font=’entypo-fontello’ color=’custom’ custom_bg=’#02bac3′ custom_font=’#ffffff’]
[/av_one_fourth]

[av_hr class=’default’ height=’40’ shadow=’no-shadow’ position=’center’ custom_border=’av-border-thin’ custom_width=’50px’ custom_border_color=” custom_margin_top=’30px’ custom_margin_bottom=’30px’ icon_select=’yes’ custom_icon_color=” icon=’ue808′ font=’entypo-fontello’]

[av_social_share title=’Compartir esta entrada’ style=” buttons=” share_facebook=” share_twitter=” share_pinterest=” share_gplus=” share_reddit=” share_linkedin=” share_tumblr=” share_vk=” share_mail=”][/av_social_share]

0 Comments

Submit a Comment

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.